@article { author = {mohammad alizade, akbar}, title = {Model of guarding the Islamic Revolution Study of the statements of Supreme Leader}, journal = {}, volume = {8}, number = {26}, pages = {47-70}, year = {2018}, publisher = {}, issn = {2251-8681}, eissn = {2322-4967}, doi = {10.22084/rjir.2018.14350.2188}, abstract = {Every year, Supreme Leader of the Islamic Revolution On the third day of Sha'ban, ” the anniversary of the birth shrine of Imam Hussain (AS)” as the guard day in a meeting with commanders and officials present his views on the Sepah and Grounding the Islamic Revolution. This scientific study Designed and implemented in order to fill the vacuum in the country. This research is an attempt, albeit slightly, in this direction in order to be able, with a scientific and practical look, to study and Survey the intellectual system of them consider the model of " guarding the Islamic Revolution" from their point of view. In this study that is a Descriptive –Exploratory research have been attempt to based on “Grounded theory” in Human Sciences Studies and proportionate to the methodology of research, questions and research goals, and Supreme Leader of the Islamic Revolution expectations, design the model of guarding the Islamic Revolution. Research questions are aimed at identifying and introducing concepts, categories and meta-categories developed from within the original data.In this research, was studied resources (including statements, sermons, messages and so on of Ayatollah Khamenei) during the years 1368 to 1395 with theoretical sampling and in full readiness to reach saturation, by using three types of coding (open, axial and selective) was emerged the final model consist of 317 codes/concepts, 45 categories and 5 meta-category(dimension). The five dimensions of model include "causal variables"(With data coverage of 14.51%) consisting of 6 categories, "background variables" consisting of 12 categories(With data coverage of 32.81%), "Preventative variables" consists of 7 categories(With data coverage of 15.14%), "Strategic categories" consists of 10 categories(With data coverage of 17.67%) and "consequential categories" were made up of 9 categories(With data coverage of 19.87%) The concept of " guarding the Islamic Revolution" was chosen as the central category of the pattern and At the end of the research, suggestions for future researchers and institutions associated with this concept are presented}, keywords = {guarding,Islamic Revolution,Model,Grounded Theory,supreme leader}, title_fa = {الگوی پاسداری از انقلاب اسلامی؛ مطالعه بیانات مقام معظم رهبری}, abstract_fa = {در این تحقیق که یک پژوهش بنیادی از نوع توصیفی - اکتشافی است، تلاش شده تا بر مبناى روش «نظریه‌پردازی داده بنیاد» در مطالعات علوم انسانی، از مجموعه‌ی بیانات و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، در روز پاسدار، الگوی «پاسداری از انقلاب اسلامی» متناسب با روش‌شناسی تحقیق، سؤالات و اهداف تحقیق و انتظارات ایشان تدوین و ارایه شود. سؤالات تحقیق ناظر به شناسایی و معرفی مفاهیم، مقوله‌ها و فرامقوله‌های رویش‌‌یافته از درون داده‌های اولیه می‌باشد. در این تحقیق، منابع مورد استفاده (شامل: بیانات، خطبه‌ها، پیام‌ها، احکام و فرمان‌ها و مصاحبه‌های مقام معظم رهبری) طى سال‌هاى 1368 تا 1395 (در زمان رهبری ایشان) می‌باشد که با نمونه‌گیری نظری و به صورت تمام‌خوانی تا رسیدن به اشباع، مورد مطالعه قرار گرفته است و با استفاده از سه نوع کدگذاری(مفهوم‌سازی) باز، محوری و انتخابی در روش نظریه‌پردازی داده‌بنیاد، 317 کد/مفهوم، 45 مقوله و 5 فرامقوله(بعد) پارادایمیک به نام‌های متغیرهای علَی(با پوشش داده‌ای 14.51درصد)، متغیرهای زمینه‌ساز(با پوشش داده‌ای 32.81درصد)، متغیرهای بازدارنده(با پوشش داده‌ای 15.14درصد)، مقوله‌های راهبردی(با پوشش داده‌ای 17.67درصد) و مقوله‌های پیامدی(با پوشش داده‌ای 19.87درصد) به دست آمد. مفهوم «پاسداری از انقلاب اسلامی» به عنوان مقوله محوری الگوی انتخاب شده و در پایان تحقیق پیشنهادهایی برای محققین آینده و نهادهای مرتبط با این مفهوم ارایه گردیده است.}, keywords_fa = {پاسداری,انقلاب اسلامی,الگو,نظریه‌پردازی داده‌بنیاد,مقام معظم رهبری}, url = {https://rjir.basu.ac.ir/article_2292.html}, eprint = {https://rjir.basu.ac.ir/article_2292_7679d9db0423cc09806cd7b9fa3facba.pdf} }