@article { author = {ghanbari, siroos and zivari rahman, mahmoud and shokohi moghadam, solmaz}, title = {The impact of Islamic revolution course on promotion of study familiarity with soft war (Case study at Kerman University)}, journal = {}, volume = {2}, number = {5}, pages = {49-66}, year = {2012}, publisher = {}, issn = {2251-8681}, eissn = {2322-4967}, doi = {}, abstract = {This research aims to study the impact of Islamic revolution course on   promotion of student familiarity with soft war. The Research method used is ex-post-facto. The statistical population includes 520 students using ratio stratifed sampling method, 520 BS students from shahid Bahonar university were selected for the purposes of the study. The data gathering instrument was researcher-made test. That its validity, reliability and discrimination coefficient were computed. The statistical methods were descriptive statistics and inferential independent samples T test and one way Anova. Research findings show that students who passed the Islamic revolution course %1.9 low level, %47.3 medium level and %50.8 high level had familiarity with soft war. Whereas students who did not pass Islamic revolution course about %33.5 low level, %62.3 medium level and %4.2 high level had familiarity with soft war and in sum there is significant difference between two groups of students’ familiarity with soft war means. Also research findings show Islamic revolution course had impact on cultural and social dimensions, but didnott have any impact on political dimension. Furthermore students with low level academic achievement had the least familiarity with soft war.}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر درس انقلاب اسلامی بر ارتقاء میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم(مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه کرمان)}, abstract_fa = {این تحقیق با هدف «بررسی تأثیر درس انقلاب اسلامی بر ارتقاء میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم » صورت گرفته است. روش تحقیق، توصیفی از نوع علی – مقایسه­ای بود. نمونه تحقیق 520 نفر (260 نفر درس انقلاب اسلامی را گذرانده  و 260 نفر درس فوق را نگذرانده) از دانشجویان دورۀ کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان بود که با روش نمــونه­گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شد. جهت جمع­آوری داده­های مورد نیاز، از آزمون محقق ساختۀ 64 ماده­ای سنجش میزان آشنایی با جنگ نرم، پس از بــرآورد روایی، پایایی، ضریب تمیز و ضریب دشواری استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش­های مناسب آمار توصیفی و نیز از آزمون t  برای گروه­های مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه با بهره­گیری از نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته­های تحقیق نشان داد که، از بین دانشجویانی که درس انقلاب اسلامی را گذرانده­اند، 9/1 درصد در سطح کم، 3/47 درصد در سطح متوسط و 8/50 درصد در سطح زیاد، با جنگ نرم آشنایی داشتند و در بین دانشجویانی که درس انقلاب اسلامی را نگذرانده­اند، 5/33 درصد در سطح کم، 3/62 درصد در سطح متوسط و 2/4 درصد در سطح زیاد، با جنگ نرم آشنایی داشتند و بین میانگین میزان آشنایی دانشجویان دو گروه با جنگ نرم تفاوت معنادار مشاهده شد، گذراندن درس انقلاب اسلامی در میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم در مجموع و نیز در دو بعد فرهنگی و اجتماعی مؤثر بوده است اما در بعد سیاسی مؤثر نبوده است، همچنین دانشجویان ضعیف از نظر پیشرفت تحصیلی، کمترین میزان آشنایی با جنگ نرم را داشتند.}, keywords_fa = {جنگ نرم,انقلاب اسلامی,بعد فرهنگی,بعد سیاسی,بعد اجتماعی}, url = {https://rjir.basu.ac.ir/article_342.html}, eprint = {https://rjir.basu.ac.ir/article_342_9b5b281bd03ff9f4649376ea60c1947d.pdf} }