@article { author = {moallem, ali}, title = {-}, journal = {}, volume = {11}, number = {41}, pages = {1-18}, year = {2022}, publisher = {}, issn = {2251-8681}, eissn = {2322-4967}, doi = {10.22084/rjir.2022.24576.3354}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {بررسی میزان آشنایی طلاب با شرایط، وظایف و اختیارات ولایت فقیه با تاکید بر اندیشه امام خمینی(ره)}, abstract_fa = {هدف: موضوع «میزان آشنایی طلاب با شرایط، وظایف و اختیارات ولایتِ فقیه با تأکید بر اندیشه امام‌خمینی(ره)» با هدف تحلیل میزان آشنایی یا عدم آشنایی طلاب با ولایت فقیه، مورد پژوهش قرار گرفت. روش‌شناسی پژوهش: روش تحقیق پیمایش است و مبتنی بر اطلاعات کتابخانه ­ای و پرسش‌نامه می­باشد؛ پس از بررسی و معرفی شاخص­ های ولایتِ فقیه در ابعاد مذکور، پرسش­نامه ساخته شد و داده­ های جمع­ آوری شده با کمک نرم‌افزار SPSS ورژن 22 و با استفاده از روش تحلیل آماری داده ­های کمی و تکنیک تحلیل آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ ها: یافته­ ها نشان می ­دهد، میزان آشنایی طلاب با شرایط 65، با وظایف 76 و با اختیارات ولایت فقیه 77 درصد و در مجموع 71 درصد است. یافته دیگر پژوهش این است که چهار متغیر زمینه ­ای در میزان آشنایی طلاب با ولایت فقیه تأثیر نداشته ولی چهار متغیر دیگر مؤثر بوده است. نتیجه ­گیری: در این پژوهش، جنبه­ های قوت و ضعف میزان آشنایی طلاب با کمک چهارده گویه در سه شاخص سنجش شرایط، وظایف و اختیارات ولایت فقیه، مشخص شد؛ آشنایی طلاب با دو گویه ضعیف، با دو گویه دیگر متوسط، با شش گویه خوب و با چهار گویه عالی بود که در مجموع، خوب ارزیابی شده است. نظر به اهمیت موضوع، انتظار محقق از عوامل جامعه­ پذیری سیاسی از جمله حوزه علمیه در حفظ و انتقال باور ولایت فقیه به طلاب، بیش از این میزان بوده است.}, keywords_fa = {طلاب,ولایتِ فقیه,اندیشه امام خمینی(ره),امام خمینی(ره)}, url = {https://rjir.basu.ac.ir/article_4506.html}, eprint = {https://rjir.basu.ac.ir/article_4506_7edc6c19650f75b0d1c52e356cbfbe69.pdf} }