TY - JOUR ID - 1850 TI - بازاریابی سیاسی صدور انقلاب اسلامی JO - پژوهشنامه انقلاب اسلامی JA - RJIR LA - fa SN - 2251-8681 AU - افتخاری, اصغر AU - راجی, محمدهادی AD - دانشیار علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) AD - دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 7 IS - 22 SP - 1 EP - 21 KW - صدورانقلاب اسلامی KW - بازاریابی سیاسی KW - مفهوم بنیادین نیاز KW - چتر و بارش اطلاعاتی DO - 10.22084/rjir.2017.13541.2101 N2 - انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین انقلاب‌های معناگرا در تاریخ جهان به حساب می‌آید. یکی از راهبردی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، موضوع صدور انقلاب اسلامی بوده و هست، اما فقدان الگوهای بومی در زمینه صدور انقلاب اسلامی همواره یکی از موانع عملیاتی شدن این موضوع مهم بوده است. با استفاده از مفهوم بازاریابی سیاسی و طرح آن مبتنی بر فرانظریه بومی مفهوم بنیادین نیاز سعی بر آن شده است تا گامی به سوی طراحی چارچوب‌های بومی در راستای عملی کردن موضوع صدور انقلاب اسلامی برداشته شود. این که بازاریابی سیاسی چیست و راهبرد بومی آن برای صدور انقلاب اسلامی چگونه است، سوالاتی هستند که در این پژوهش پیگیری شده است. بازاریابی سیاسی مفهومی است که در راستای پذیرش سازی ایده و معنا در مخاطب عمل می‌کند و با طرح آن مبتنی بر مفهوم بنیادین نیاز به مثابه منشاء کنش‌های انسانی سعی شده است تا یک چارچوب بومی در این زمینه مورد طرح و کاربست قرار بگیرد. در نتیجه نیز بازاریابی سیاسی مبتنی بر مفهوم بنیادین نیاز به مثابه منشاء کنش‌های عینی و ذهنی انسانی به عنوان چارچوب بومی کاربست پذیری صدور انقلاب اسلامی ارائه شده است. در این پژوهش که از نوع توسعه‌ای – کاربردی می‌باشد از روش تحقیق توصیفی – تحلیلی و برای گردآوری اطلاعات نیز از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است. UR - https://rjir.basu.ac.ir/article_1850.html L1 - https://rjir.basu.ac.ir/article_1850_ff2c7b66534388504fa2b1c5f53275a1.pdf ER -