هدف: هدف این پژوهش ارائه الگوی امید به آینده در اندیشه امام خامنهای (مدظلهالعالی) است. مسئله اصلی پژوهش این است که ابعاد و مؤلفههای امید به آینده در اندیشه رهبر معظم انقلاب چیست؟ روششناسی پژوهش: این تحقیق از نوع کاربردی است، که به روش کتابخانهای و همچنین استفاده از روش تحلیل محتوا و نظریهپردازی داده بنیاد بهصورت کمی و کیفی انجام گرفته است. یافتهها: بر اساس مقولهبندی انجام گرفته، تعداد 45 عنوان مقوله نهایی گردید. با توجه به فراوانی تعداد مقولههای نهایی شده، مجدداً مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. این مقولهها بهعنوان مقوله محوری یا هسته مرکزی تعیین و ارکان امید نامگذاری گردیدند که عبارتند از صبر و استقامت، اعتماد به وعده الهی، فائق آمدن بر مشکلات، آینده روشن، تلاش و خستگیناپذیری و شناخت دشمنان. نتیجهگیری: در منظومه امام خامنهای (مدظله العالی) امید به آینده در ابعاد و مؤلفههای: ارکان (صبر و استقامت، اعتماد به وعده الهی، فائق آمدن بر مشکلات و...)، مبانی و جهت سازها (افق روشن، اصول امیدآفرین، آموزههای دینی و...)، موانع و چالشها (استعمار، استبداد، استکبار، تضعیف ساخت درونی و...)، اهداف (پیشرفت روز به روز، زمینهسازی ظهور و تمدن اسلامی و...) دستیابی به استقلال، آزادی، وحدت، پیشرفت، عزت اسلام و مسلمین و شکست دشمنان را تسهیل میکند.
The Holy Quran, translated by Ayatollah Makarim Shirazi.
Nahj al-Balaghah, translated by Muhammad Dashti, Yassin Nour, Imam Ali (peace be upon him) her sermons, her words, her wisdom is the words of short. Hikmet 150. (In Persian)
Mansouri, Muhammed Hadi (2020). “analysis of Wizghihai Amed Sadiq, the theory of waiting for the shrine of Moazzam Rahbari” (may God preserve him), Fasnama readings of an Islamic coup, session 17, Shamara 62. (In Persian)
Adeeb Haj Bagheri, Mohsen (2006). Grand Tauri Rah Rosh Nazari-Pardazhi Dar Human Sciences, Tehran, Human Publishing. (In Persian)
Alavi Nia, Nasreen; Nemti, Zahra (2021). “Farind Nahaideh Kardan Amed der Guanan and Rahkarhai An der Bayanieh Jam Dom Inqlab Mutabani Bar statements of the shrine of Moazzam Rahbari”, Fasnama of readings of Farhang and Hanar, session 6, Shamara 19. (In Persian)
Azmi, Saeeda (2007). Parsi Rabat Jhatyapi Ayndah, Amidwari, Hejan Khavahi Takanchi and Reftarhai Prakhtar Dar between Noguwanan Dokhtar and Pesar Shahr Tehran, Payanname Karshnasi Arshadeh Tabaranchahi Alameh. (In Persian)
Creswell, J. W. (2005). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (2nd edition).
Danayfred, Hassan; Emami, Seyyed Mojtaba (2007). “A qualitative investigation strategy: Reflections on the theory of Pardazid Dadeh Bnyad”, Andishe Mdirit, Sal Awal, Shamara Dom_Payez and Zamistan. (In Persian)
Fazeli, Nizam al-Din (1997). Amuzesh, Editing and Promotion (Analysis of the Content of Nama Social Sciences), Namayeh Pegohsh, Sal Awal, Tabistan. (In Persian)
Fernández, Walter D. (2004). “Using the Glaserian Approach in Grounded Studies of Emerging Business Practices”. Electronic Journal of Business Research Methods, 2(2).
Hafez Nia, Muhammad Reza (2002). introduction to the study of human sciences, Tehran, Sazman, reading and writing human science books Daneshgah, Tehran. (In Persian)
Hazargibi, Jafar; Safri Shali, Reza (2010). “Barsi Shadkami”, Social and Influential Factors of An, Fasnama Elmi and Pejohshi Programmehrezi Welfare and Social Expansion, Shamara 3, Sal Doom. (In Persian)
Hazrat Imam Khamenei (Madzala al-Ali), data collection, Qabdistry, Khamenei.ir. (In Persian)
Imam Khomeini (may God have mercy on him), Noor newspaper, Tehran, book of preservation and publication of the works of Hazrat Imam Khomeini (may God have mercy on him). (In Persian)
Iman, Muhammad Taqi; Mohammadian, Menieh (2008). “Roshchenasi Human Sciences” (Hawza and Daneshgah), Fasnama Roshchinasi Human Sciences, Shamara 56. (In Persian)
Kellyni, Muhammad ibn Yaqoub (1407). Al-Kafi, Osoul, Tehran, Dar al-Kutub al-Islamiyyah, Dom skin, Chap Chaharm. (In Persian)
Mansouri, Muhammed Hadi (2020). “analysis of Wizghihai Amed Sadiq”, the theory of waiting for the shrine of Moazzam Rahbari (may God preserve him), Fasnama readings of an Islamic coup, session 17, Shamara 62. (In Persian)
Martin, Patricia Y. & Turner, Barry A. (1986). “Grounded Theory and Organizational Research”, The Journal of Applied Behavioral Science, 22(2).
Mohagheqiyan, Zahra; Bahram, Azam (2012). “Mahit Amid”, an applied comparison between Islam and Christianity, Knowledge of Religions Journal, Shamara 1. (In Persian)
Snyder, C.R; Ritschel, L.A; Ravid, L.K; and Berg, C.J. (2006). “Balancing Psychological Assessments: Including strengths and Hope in client Reports”. Journal of clinical Psychology, 62(1): 33-46.
Youssef, Rasul (2019). Farind Nahaiden Karden Amid der Guanan and Rahkarhai An der Bayanieh Jam Dom Inqilab Mutanbi bur Data Maqam Most Rahbari, Hamish High between the Milli Jam Dom Inqilabin-e-Islami. (In Persian)
مولائی, مرتضی. (1401). ارائه الگوی امید به آینده در اندیشه امام خامنهای (مدظلهالعالی). پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 12(43), 119-136. doi: 10.22084/rjir.2022.26032.3480
MLA
مرتضی مولائی. "ارائه الگوی امید به آینده در اندیشه امام خامنهای (مدظلهالعالی)". پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 12, 43, 1401, 119-136. doi: 10.22084/rjir.2022.26032.3480
HARVARD
مولائی, مرتضی. (1401). 'ارائه الگوی امید به آینده در اندیشه امام خامنهای (مدظلهالعالی)', پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 12(43), pp. 119-136. doi: 10.22084/rjir.2022.26032.3480
VANCOUVER
مولائی, مرتضی. ارائه الگوی امید به آینده در اندیشه امام خامنهای (مدظلهالعالی). پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 1401; 12(43): 119-136. doi: 10.22084/rjir.2022.26032.3480