- احدی، حسن؛ جمهری، فرهاد (1386)، روانشناسیرشدنوجوانیو بزرگسالی (جوانی، میانسالی، پیری)، تهران: پردیس.
- بختیاری، حسن؛ قاسم آقا، علیرضا (1393)، «الگوی ارزشهای اسلامی- انقلابی برای نسلهای آینده»، پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، سال سوم، شماره 10.
- بیابانگرد، اسماعیل (1384)، روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران: دوران
- پروانه، فرهاد و همکاران (1395)، «بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت انقلابی در کتابهای درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشتههای علوم پایه) از سال1357 تا1388»، مطالعات انقلاب اسلامی، سال13، شماره44.
- تاجیک، محمدرضا (1384)، روایت غیریت و هویت در میان ایرانیان، تهران: فرهنگ گفتمان.
- جعفری هرندی، رضا (1391)، «تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی به لحاظ توجه به مباحث مهدویت»، فصلنامه مشرق موعود، سال ششم، شماره 24.
- جنکیز، ریچارد (1381)، هویت اجتماعی، ترجمه تورج یار احمدی، تهران: انتشارات شیرازه.
- خمینی، سید روح الله (1389)، صحیفه امام، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
- ذوعلم، علی (1384)، «راههای تداوم ارزشهای نسل انقلاب اسلامی از نگاه امام خمینی»، مجله حضور، شماره 54.
- رشادی، منوچهر؛ حیدرخانی، هابیل (1393)، «مطالعه میزان گرایش جوانان به مبانی هویت فرهنگی انقلاب اسلامی و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن»، پژوهشنامه انقلاب اسلامی، سال سوم، شماره10.
- سفیری، خدیجه؛ غفوری، معصومه (1388)، بررسی هویت دینی و ملّی جوانان شهر تهران با تأکید بر تأثیر خانواده، فصلنامهپژوهشجوانان،فرهنگوجامعه، شماره 2.
- سیمبر، رضا؛ ستوده، علی اصغر (1393)، «چالشهای هویتی فراروی هویت دین محور انقلاب اسلامی ایران»، مطالعات انقلاب اسلامی، سال یازدهم، شماره 36.
- شجاعی مهر، رضا (1389)، «بازخوانی هویت انقلاب اسلامی با تأکید بر آموزههای مهدویت در تفکر شیعی»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه باقرالعلوم.
- شمشیری، بابک (1387)، درآمدی بر هویت ملی، شیراز: نشر نوید.
- صافی، احمد (1388)، سازمان و اداره امور مدارس، تهران: انتشارات رشد.
- الطایی، علی (1378)، بحران هویت قومی در ایران، تهران: شادگان.
- علاقه بند، علی (1390)، جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران: نشر روان.
- قربان زاده، قربانعلی (1392)، «جنگ نرم غرب و مشروعیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی، شماره 32.
- کلبعلی، ایران دخت (1384)، «محتوای کتابهای تعلیمات دینی، اجتماعی و ادبیات فارسی در رابطه با آشناسازی دانش آموزان با ارزشهای اسلامی و ایرانی»، گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- -کوشکی، محمدصادق (1387)، بازشناسی هویت انقلاب اسلامی، فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، سال چهارم، شماره 14.
- گل محمدی، احمد (1386)، جهانی شدن، فرهنگ و هویت، تهران: نشر نی.
- متقی، زهره و همکاران (1394)، «تحلیل محتوای کتب درسی دینی دوره متوسطه با تأکید بر رویکرد تربیتی محبت اهل بیت»، فصلنامه مشرق موعود، سال نهم، شماره 36.
- محمدی، محسن؛ توکلی، یعقوب (1394)، «تأثیر انقلاب بر ارزشهای اجتماعی؛ از فردگرایی تا جمعگرایی»، پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، سال 5، شماره11.
- مصباح یزدی، محمد تقی (1392)، انقلاب اسلامی و ریشههای آن، قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
- ملکی، حسن (1382)، مبانیبرنامهریزیدرسیآموزشمتوسطه، تهران: سمت.
- میرحیدری، مریم و همکاران (1393)، «ارزیابی مؤلفههای ایرانی- اسلامی و انقلابی در وب سایتهای دانشگاههای دولتی تهران»، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، دفتر(11)، شماره 2.
- میرزابیگی، علی (1380)، برنامهریزی درسی و طرح درسی در آموزش رسمی تربیت نیروی انسانی، تهران: یسطرون.
- نیکلس، ادری وهاوارد (1381)، راهنمای عملی برنامهریزی درسی، ترجمه داریوش دهقان، تهران: انتشارات قدیانی.
- وزارت آموزش و پرورش (1396)، کتابهای درسی دورههای ابتدایی و متوسطه اول در سال تحصیلی ۱۳97 – ۱۳96.
- یار محمدیان، محمد حسین (1390)، اصول برنامه ریزی درسی، تهران: انتشارات یادواره کتاب.
-Altabach, P. C )1991(, Textbook in American society: Politics, and Pedagogy. Albany, NY: state university of New York Press.
- Unesco )2005(, A Comprehensive Strategy for Textbooks and learning Materials, UNESCO, Paris.