هدف: محقق بر مبنای دیدگاه قرآن و تفاسیر دینی، ارزیابی و تفسیر میکند که آثار نقاشی تا چه اندازه به آن مبانی دینی نزدیک است. روش شناسی پژوهش: بر اساس تحلیل محتواست و روش گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانهای و میدانی است. یافته ها: از میان آثار نقاشی انقلاب و پس از آن با انتخاب نمونهای و اشباع، با تمرکز بر 4 اثر در دو دوره مذکور با موضوع مفهومی مرگ، تحلیل محتوی انجام شده است. نتیجه گیری: بینش اعتقادی، مدرنیته و تأثیرات هنر مدرن و جهانی شدن، هنجارها و گفتمانهای اجتماعی و فرهنگی، تأثیر بسزایی در تلقی از مرگ و برونداد تولید آثار به مفهوم مرگ اندیشی را در هنر نقاشی دارد.
زارعی, کریم , چلیپا, کاظم , افشاری, مرتضی و حسینی, سید رضا . (1403). اوج و افول مرگ اندیشی در آثار نقاشی انقلاب اسلامی ایران (مطالعه موردی آثار دهه اول و دهه اخیر). پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 14(53), -. doi: 10.22084/rjir.2025.30222.3863
MLA
زارعی, کریم , , چلیپا, کاظم , , افشاری, مرتضی , و حسینی, سید رضا . "اوج و افول مرگ اندیشی در آثار نقاشی انقلاب اسلامی ایران (مطالعه موردی آثار دهه اول و دهه اخیر)", پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 14, 53, 1403, -. doi: 10.22084/rjir.2025.30222.3863
HARVARD
زارعی, کریم, چلیپا, کاظم, افشاری, مرتضی, حسینی, سید رضا. (1403). 'اوج و افول مرگ اندیشی در آثار نقاشی انقلاب اسلامی ایران (مطالعه موردی آثار دهه اول و دهه اخیر)', پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 14(53), pp. -. doi: 10.22084/rjir.2025.30222.3863
CHICAGO
کریم زارعی , کاظم چلیپا , مرتضی افشاری و سید رضا حسینی, "اوج و افول مرگ اندیشی در آثار نقاشی انقلاب اسلامی ایران (مطالعه موردی آثار دهه اول و دهه اخیر)," پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 14 53 (1403): -, doi: 10.22084/rjir.2025.30222.3863
VANCOUVER
زارعی, کریم, چلیپا, کاظم, افشاری, مرتضی, حسینی, سید رضا. اوج و افول مرگ اندیشی در آثار نقاشی انقلاب اسلامی ایران (مطالعه موردی آثار دهه اول و دهه اخیر). پژوهشنامه انقلاب اسلامی, 1403; 14(53): -. doi: 10.22084/rjir.2025.30222.3863